Koordynator ds. Dostępności w Urzędzie Gminy Warta Bolesławiecka
powołany na podstawie art. 14 ustawy z dnia 29 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020r. poz. 1062)
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
-
wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
-
przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
-
monitorowanie działalności Urzędu Gminy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności zajmuje się także:
-
opiniowaniem projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością,
-
oceną zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi Standardami i Wytycznymi,
-
szczegółową oceną rozwiązań technicznych stosowanych tak w przestrzeni publicznej, jak i we wnętrzach obiektów,
-
oceną dostępności m.in. obiektów, ulic, placów, parkingów, terenów zielonych,
-
wskazywaniem do stosowania autorskich rozwiązań Standardów oraz Wytycznych dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów, rodziców z dziećmi, osób o ograniczonej mobilności,
-
współpracą ze środowiskami osób z niepełnosprawnościami (fundacje, stowarzyszenia),
-
współpracą z inwestorami, konsultacjami i pomocą we wdrażaniu Standardów i Wytycznych w projektach realizowanych na terenach gminy Warta Bolesławiecka,
-
długofalowym projektem etapowego dostosowania gminy do obowiązujących norm projektowania uniwersalnego.
Kontakt
Elżbieta Piróg
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Warta Bolesławiecka
tel. 75 731 01 06
e-mail: ela.p@wartabol.pl
Urząd Gminy w Warcie Bolesławieckiej
godziny otwarcia:
-
poniedziałek od 7.30 do 15.30
-
wtorek od 7.30 do 16.00
-
środa od 7.30 do 15.30
-
czwartek od 7.30 do 15.30
-
piątek od 7.30 do 15.00