Biuletyn Informacji Publicznej

Procedura planistyczna

Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie Warta Bolesławiecka

ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego w dniu 15.04.2020r. pod poz. 2660 i obowiązujący od dnia 1 lipca 2020r.

 

Załącznik do uchwały Nr XVII/131/20
Rady Gminy Warta Bolesławiecka
z dnia 7 kwietnia 2020 r.


REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU
W GMINIE WARTA BOLESŁAWIECKA


Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Warta Bolesławiecka zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości położonych w granicach administracyjnych gminy Warta Bolesławiecka.


Rozdział 2.
WYMAGANIA W ZAKRESIE UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI

§ 2. 1. Ustanawia się wymagania w zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych obejmujących:
1) papier,
2) szkło,
3) metale i tworzywa sztuczne,
4) odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
5) bioodpady,
6) popioły,
7) przeterminowane leki i chemikalia,
8) zużyte baterie i akumulatory,
9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
10) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
11) zużyte opony,
12) odpady budowlane i rozbiórkowe, przez które rozumie się odpady powstające podczas prowadzonych przez właścicieli nieruchomości we własnym zakresie prac remontowych,
13) tekstylia i odzież,
14) odpady niebezpieczne,
15) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki,
16) zmieszane (pozostałości po segregacji) odpady komunalne.
2. Właściciele nieruchomości mogą dostarczyć odpady komunalne zbierane selektywnie do stacjonarnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych zwanego dalej PSZOK, prowadzonego przez uprawniony podmiot, na zasadach określonych w § 10.
§ 3. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego niezwłoczne po ustaniu opadów, zaś innych zanieczyszczeń – w miarę potrzeb.
2. Przez niezwłoczne usunięcie należy rozumieć usunięcie nie później niż 8 godzin po powstaniu zanieczyszczeń o których mowa w ust. 1.
3. Pryzmowanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń dopuszczalne jest wyłącznie w miejscach niepowodujących zakłóceń w ruchu pieszych i pojazdów oraz szkód w mieniu osób trzecich.
§ 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na terenie własnej nieruchomości pod następującymi warunkami:
1) powstające ścieki zostaną odprowadzone do kanalizacji sanitarnej lub do szczelnego zbiornika bezodpływowego,
2) czynność ta zostanie dokonana w miejscach o utwardzonym podłożu oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji.
2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi może odbywać się wyłącznie na własnej posesji oraz pod warunkiem, że prace nie spowodują zanieczyszczeń gruntu lub wód oraz uciążliwości dla sąsiadów.
§ 5. Właściciele nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego zapewniają utrzymanie czystości i porządku tych nieruchomości poprzez ich wyposażenie w odpowiednią liczbę zamontowanych na stałe koszy ulicznych na odpady komunalne.


Rozdział 3.
Rodzaj i minimalna pojemność pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 6. 1. Odpady komunalne należy gromadzić w sprawnych technicznie, zamykanych, szczelnych, czystych i wyłącznie do tego celu przeznaczonych pojemnikach i/lub workach.
2. Pojemniki muszą posiadać pokrywę i koła, a ich konstrukcja spełniać wymagania wynikające z przepisów szczególnych i być dostosowana do dźwigowych i grzebieniowych systemów opróżniania.
3. Ilość pojemników do zbierania odpadów komunalnych winna uwzględniać częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości oraz zapewnić ich nieprzepełnianie się.
4. Do gromadzenia wyjątkowo zwiększonych ilości odpadów komunalnych oraz odpadów zmieszanych powstałych w ramach zbiórki selektywnej, oprócz typowych pojemników dopuszcza się stosowanie worków w kolorystyce zgodnej z kolorystyką pojemników do gromadzenia odpowiedniego rodzaju odpadów.
5. Odpady komunalne gromadzone na terenie nieruchomości zbiera się w pojemnikach i/lub workach koloru:
1) NIEBIESKIEGO: oznaczonego napisem „PAPIER” z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym: opakowania z papieru i tektury, gazety, czasopisma i ulotki, zeszyty i papier biurowy,
2) ŻÓŁTEGO: oznaczonego napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” z przeznaczeniem na odpady z metali i tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, w tym: butelki plastikowe, nakrętki, kapsle i zakrętki od słoików, plastikowe opakowania, torebki, worki foliowe, kartony po mleku/sokach, puszki po żywności, folia aluminiowa, opakowania po środkach czystości i kosmetykach,
3) BRĄZOWEGO: oznaczonego napisem „BIO” z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, w tym: odpadki warzywne i owocowe, resztki jedzenia bez kości i odchodów zwierząt, gałęzie drzew i krzewów, skoszona trawa, liście, kwiaty, trociny i kora drzew,
4) ZIELONEGO: oznaczonego napisem „SZKŁO” z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym: butelki po napojach i żywności, słoiki, szklane opakowania po kosmetykach,
5) SZAREGO lub CZARNEGO z przeznaczeniem na popioły,
6) SZAREGO lub CZARNEGO: oznaczonego napisem „ZMIESZANE (POZOSTAŁOŚCI PO SEGREGACJI)” z przeznaczeniem na odpady, których nie można wyrzucić do pozostałych pojemników i które nie są odpadami niebezpiecznymi, np. pieluchy jednorazowe, podpaski, tłusty i zabrudzony papier, papier termiczny do faksu, drukarki, kalka, celofan, pergamin, naczynia żaroodporne, porcelana, ceramika, szkło kryształowe.
6. Pojemniki stosowane do selektywnego zbierania odpadów powinny posiadać oznaczenia określające rodzaj gromadzonych w nich odpadów w postaci niezmywalnej naklejki z opisem rodzaju odpadu zbieranego.
7. Pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych musi być dostosowana do ilości wytwarzanych na terenie nieruchomości odpadów oraz częstotliwości ich opróżniania.
8. Ustala się, że minimalna pojemność pojemników do zbierania odpadów komunalnych powinna wynosić 240 l odrębnie dla każdego rodzaju gromadzonych odpadów, przy zachowaniu częstotliwości ich opróżniania określonej w § 13 Regulaminu.
9. Odpady budowlane należy gromadzić w przystosowanych do tego pojemnikach stalowych o pojemności nie mniejszej niż 1 m3.
10. Zużyte baterie należy gromadzić w specjalistycznych, zamkniętych pojemnikach o pojemności minimum 35 l.
§ 7. 1. Ustala się minimalną pojemność pojemników służących do zbierania odpadów komunalnych, w które wyposażona jest nieruchomość przyjmując, że sumaryczna ilość wytwarzanych odpadów komunalnych wynosi:
1) dla nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, zabudowanej budynkiem jednorodzinnym – 40 l na każdego mieszkańca, przy ustaleniu minimalnej wielkości pojemnika na 240 l,
2) dla nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, zabudowanej budynkiem wielorodzinnym – 40 l na każdego mieszkańca przy ustaleniu minimalnej wielkości pojemnika na 1100 l,
3) dla nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady w związku z prowadzoną działalnością o charakterze:
a) użyteczności publicznej i oświatowej - pojemniki o łącznej pojemności nie mniejszej niż 6 l na każdego pracownika i ucznia,
b) dla nieruchomości, na których świadczona jest praca o charakterze usługowym, handlowym, produkcyjnym - pojemniki o łącznej pojemności nie mniejszej niż 30 l na każdego pracownika,
c) gastronomicznym - pojemniki o łącznej pojemności nie mniejszej niż 40 l na jedno miejsce konsumpcyjne,
d) hotelowym, agroturystycznym - pojemniki o łącznej pojemności nie mniejszej niż 40 l na jedno miejsce noclegowe i każdego pracownika,
e) cmentarzy - pojemniki o łącznej pojemności nie mniejszej niż 6 l na każde miejsce pochówku,
f) dróg publicznych - pojemniki o pojemności nie mniejszej niż 110 l,
g) pozostałych nieruchomości - pojemniki o pojemności nie mniejszej niż 240 l
2. Właściciel nieruchomości, który nie wytwarza popiołu ma prawo do wymiany pojemnika określonego w § 6 ust. 5 pkt. 5 na inny wymieniony w § 6. ust. 5, pkt. 1-4.
§ 8. 1. Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych należy umieszczać w przystosowanych do tego, w myśl obowiązujących przepisów, miejscach na terenie nieruchomości, a ponadto:
1) pojemniki do zbierania odpadów należy ustawiać w wydzielonym miejscu, do którego możliwy jest dojazd pojazdem do transportu odpadów, dostępnym dla osób korzystających z pojemnika oraz przedsiębiorcy odbierającego odpady, bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości, z zastrzeżeniem pkt. 2,
2) w przypadku braku możliwości spełnienia warunku określonego w ust. 1, pojemniki należy wystawić w dniu odbioru na chodnik lub drogę przed wejściem na teren nieruchomości, w sposób nie utrudniający korzystanie z nieruchomości, przyległych do niej ciągów pieszych i jezdnych oraz miejsc parkingowych.
2. Miejsca gromadzenia odpadów powinny być równe, utwardzone i utrzymywane w stanie czystości poprzez ich zamiatanie i uprzątanie.
3. Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości służących do użytku publicznego oraz w zabudowie wielorodzinnej należy ustawiać w szczególności przy wyjściu z tych nieruchomości lub w miejscach do tego wydzielonych.
4. W celu utrzymania pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych w należytym stanie sanitarnym i porządkowym właściciel nieruchomości:
1) zapewnia ich okresowe mycie, odkażanie i dezynfekcję,
2) nie dopuszcza do ich przepełnienia,
3) zamyka klapy pojemników,
4) dokonuje okresowych przeglądów oraz wnioskuje o ich wymianę w przypadku uszkodzenia, uniemożliwiającego dalsze użytkowanie.
§ 9. 1. Rozmieszczenie koszy ulicznych w pasach dróg publicznych, wzdłuż ciągów pieszych, należy dostosować do intensywności i specyfiki ruchu. Należy instalować kosze uliczne o konstrukcji uniemożliwiającej ich wywrócenie, sprawne technicznie, których minimalna pojemność wynosi 10 l.
2. Na przystankach komunikacji kosze należy lokalizować pod wiatą, a jeśli jej nie ma - w sąsiedztwie oznaczenia przystanku.
3. Właściciel nieruchomości, na której będzie organizowana impreza masowa, ma obowiązek zadbać o jej wyposażenie w pojemniki w ilości dostosowanej do liczby uczestników imprezy.
§ 10. 1. Właściciele nieruchomości w zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej mogą kompostować bioodpady stanowiące odpady komunalne w przydomowych kompostownikach. Proces kompostowania może być prowadzony w pryzmie kompostowej lub w specjalnie do tego celu przeznaczonym pojemniku.
2. Kompostownik, to pojemnik w którym przebiega proces kompostowania odpadów biodegradowalnych, w wyniku czego otrzymuje się kompost. Kompostownik powinien być zlokalizowany w suchym miejscu.
3. W przypadku posiadania przez właściciela nieruchomości kompostownika oraz gromadzenia w nim bioodpadów stanowiących odpady komunalne, właściciel jest zwolniony z obowiązku posiadania na terenie nieruchomości pojemnika do zbierania bioodpadów. Prowadzenie kompostownika wymaga zgłoszenia w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.


Rozdział 4.
CZĘSTOTLIWOŚĆ I SPOSÓB POZBYWANIA SIĘ
ODPADÓW KOMUNALNYCH I NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH Z TERENU NIERUCHOMOŚCI
ORAZ Z TERENÓW PRZEZNACZONYCH DO UŻYTKU PUBLICZNEGO

§ 11. 1. Właściciele nieruchomości przekazują odpady komunalne podmiotowi wskazanemu przez gminę, odbierającemu odpady komunalne z częstotliwością wynikającą z zakresu usług świadczonych przez gminę Warta Bolesławiecka, w sposób umożliwiający świadczenie tych usług i gwarantujący zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości.
2. Właściciele nieruchomości obowiązani są do zbierania odpadów określonych w § 2 ust. 1 pkt. 1-6 selektywnie oraz gromadzenia ich w pojemnikach wymienionych w § 6 ust. 5, pkt. 1-5, z których zostaną odebrane przez przedsiębiorcę.
2. Właściciele nieruchomości zbierający odpady selektywnie, w pojemnikach wymienionych w § 6 ust. 5, pkt. 6 gromadzą odpady, których nie można wyrzucić do pozostałych pojemników i które nie są odpadami niebezpiecznymi.
§ 12. Ustala się następujący sposób pozbywania się odpadów komunalnych z nieruchomości objętych zorganizowanym przez gminę Warta Bolesławiecka systemem odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych:
1) odpady komunalne zmieszane, papier, tworzywa sztuczne i metale, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkło, bioodpady należy umieszczać w pojemnikach na odpady określonego rodzaju oznaczone odpowiednim kolorem,
2) meble, odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny będą odbierane według harmonogramu podawanego do publicznej wiadomości przez podmiot uprawniony w trakcie mobilnej zbiórki odpadów 2 razy w roku lub mogą być przekazywane do PSZOK.
3) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, które nie mogły być zagospodarowane we własnym zakresie do utwardzenia lub naprawy zniszczonych dróg należy przekazywać do PSZOK lub podmiotom posiadającym zezwolenie na zbieranie i zagospodarowanie tych odpadów na zasadach określonych odrębnymi przepisami,
4) odpady problemowe i niebezpieczne wymienione w § 2 ust. 1 będą usuwane z terenu nieruchomości następująco:
a) przeterminowane leki należy umieszczać w pojemnikach do zbierania przeterminowanych leków, które zostały ustawione w wyznaczonych aptekach na terenie gminy lub przekazywać do PSZOK,
b) chemikalia pochodzące z gospodarstw domowych należy przekazywać do PSZOK,
c) zużyte opony należy przekazywać do PSZOK,
d) zużyte baterie należy umieszczać w pojemnikach do zbierania baterii, które zostały ustawione w obiektach użyteczności publicznej oraz w placówkach oświatowych na terenie gminy lub przekazywać do PSZOK,
e) zużyte akumulatory należy przekazywać do PSZOK,
f) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek należy przekazywać do PSZOK,
5) ścięte gałęzie drzew i krzewów, pni i konarów pochodzące z ogródków przydomowych, które nie mogły być zagospodarowane we własnym zakresie należy przekazywać do PSZOK,
6) opróżnianie zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni przydomowych odbywa się na podstawie umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości, a podmiotem uprawnionym świadczącym usługi w tym zakresie,
7) opróżnianie koszy ulicznych odbywa się na podstawie umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości, a podmiotem uprawnionym świadczącym usługi w tym zakresie, w sposób zapewniający niedopuszczenie do ich przepełnienia.
§ 13. Ustala się minimalną częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych:
1) z terenów zabudowy jednorodzinnej:
a) zmieszane (pozostałości po segregacji) odpady komunalne – raz na miesiąc, a w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie,
b) papier - raz na trzy miesiące,
c) metale i tworzywa sztuczne - raz na miesiąc,
d) szkło - raz na trzy miesiące,
e) bioodpady - raz na miesiąc, a w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie,
f) popioły – raz na trzy miesiące,
2) z terenów zabudowy wielorodzinnej:
a) zmieszane (pozostałości po segregacji) odpady komunalne - dwa razy na miesiąc, a w okresie od kwietnia do października – raz na tydzień,
b) papier - raz na miesiąc,
c) metale i tworzywa sztuczne - raz na miesiąc,
d) szkło - raz na dwa miesiące,
e) bioodpady - raz na miesiąc, a w okresie od kwietnia do października – raz na tydzień,
f) popioły – raz na dwa miesiące,
3) z terenów nieruchomości niezamieszkałych:
a) zmieszane (pozostałości po segregacji) odpady komunalne - dwa razy na miesiąc,
b) papier - raz na miesiąc,
c) metale i tworzywa sztuczne - raz na miesiąc,
d) szkło - raz na dwa miesiące,
e) bioodpady - raz na miesiąc, a w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie,
f) popioły – raz na dwa miesiące.
4) ze wszystkich rodzajów nieruchomości:
a) odpady budowlane i rozbiórkowe - w trakcie prowadzonych prac, nie później jednak niż po zakończeniu prac budowlanych, remontowych i modernizacyjnych;
b) meble i inne odpady wielkogabarytowe – według potrzeb właścicieli nieruchomości;
c) przeterminowane leki i chemikalia - według potrzeb właścicieli nieruchomości;
d) zużyte baterie i akumulatory - według potrzeb właścicieli nieruchomości;
e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - według potrzeb właścicieli nieruchomości;
f) zużyte opony - według potrzeb właścicieli nieruchomości;
g) odpady z koszy ulicznych ustawionych na terenach przeznaczonych do użytku publicznego z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.
§ 14. 1. Usuwanie nieczystości ciekłych z terenów nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe, powinno odbywać się z częstotliwością uzależnioną od ilości wytwarzanych na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych oraz objętości zbiornika, w sposób zapewniający ciągłość użytkowania zbiornika oraz uniemożliwiający wydostanie się nieczystości ciekłych poza zbiornik, nie rzadziej niż dwa razy w roku.
2. Właściciel nieruchomości, na której organizowane są imprezy masowe, powinien zapewnić bezodpływowe toalety przenośnie w liczbie dostosowanej do liczby uczestników imprezy.
3. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest pozbywać się nieczystości ciekłych zgromadzonych w czasie zorganizowanych imprez w bezodpływowych szczelnych szaletach przenośnych nie dopuszczając do ich przepełnienia, uzgadniając warunki odbioru z podmiotem uprawnionym.


Rozdział 5.
INNE WYMAGANIA WYNIKAJĄCE
Z WOJEWÓDZKIEGO PLANU GOSPODARKI ODPADAMI

§ 15. W ramach działań zmierzających do poprawy w zakresie gospodarki odpadami należy:
1) podejmować działania w celu systematycznego ograniczania ilości odpadów powstających na nieruchomościach,
2) zaniechać spalania odpadów w piecach centralnego ogrzewania,
3) wymieniać stare piece węglowe na nowoczesne źródła ciepła,
4) doskonalić system selektywnego zbierania odpadów, szczególnie w zabudowie wielorodzinnej,
5) prowadzić akcje edukacyjne zwiększające świadomość społeczeństwa w zakresie racjonalnego wykorzystywania żywności.
§ 16. 1. Właścicielom nieruchomości, którzy mają możliwość kompostowania odpadów ulegających biodegradacji zaleca się wykorzystanie tej metody unieszkodliwiania odpadów.
2. Zagospodarowanie odpadów ulegających biodegradacji w przydomowych kompostowniach należy prowadzić w sposób niepowodujący uciążliwości na terenie nieruchomości, na której ma miejsce zagospodarowanie odpadów oraz na nieruchomościach sąsiednich.
3. Prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów ulegających biodegradacji do własnego kompostownika, powinno poprzedzać jego zgłoszenia poprzez zapis w deklaracji, o której mowa w art. 6n ust. 1 ustawy.
§ 17. Zaleca się, aby właściciele nieruchomości podejmowali działania zmierzające do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów, w szczególności poprzez:
1) kupowanie produktów w opakowaniach zwrotnych,
2) ograniczanie zakupu produktów jednorazowego użytku,
3) unikanie stosowania papieru śniadaniowego, folii aluminiowej, w zamian używanie plastikowych pojemników na żywność,
4) ponowne wykorzystanie i wydłużanie okresu używalności niektórych przedmiotów,
5) unikanie stosowania toreb plastikowych na zakupy, w zamian korzystanie z toreb płóciennych,
6) zagospodarowanie odpadów biodegradowalnych, w tym odpadów zielonych we własnym zakresie i na własne potrzeby w przydomowych kompostowniach,
7) kupowanie napojów w szklanych butelkach i za kaucją,
8) wielokrotne używanie słoików,
9) przekazywanie niepotrzebnej odzieży do punktów opieki społecznej,
10) unikanie zakupu artykułów, które po wyrzuceniu stanowią odpady niebezpieczne,
11) używanie akumulatorów, nadających się do ponownego naładowania, zamiast baterii jednorazowych,
12) korzystanie z pojemników, pudełek nadających się do wielokrotnego wykorzystania.


Rozdział 6.
OBOWIĄZKI OSÓB UTRZYMUJĄCYCH ZWIERZĘTA DOMOWE, MAJĄCYCH NA CELU OCHRONĘ PRZED ZAGROŻENIEM LUB UCIĄŻLIWOŚCIĄ DLA LUDZI ORAZ PRZED ZANIECZYSZCZENIEM TERENÓW PRZEZNACZONYCH DO WSPÓLNEGO UŻYTKU

§ 18. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są zapewnić stały i skuteczny dozór nad tymi zwierzętami.
2. Właściciel psa zobowiązany jest zabezpieczyć nieruchomość, po której pies porusza się swobodnie w taki sposób, aby zapobiec możliwości wydostania się psa poza jej granice.
§ 19. Osoba, z którą przebywa zwierzę domowe na terenach przeznaczonych do wspólnego użytku, zobowiązana jest do niezwłocznego usunięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez to zwierzę.


Rozdział 7.
UTRZYMYWANIE ZWIERZĄT GOSPODARSKICH
NA TERENACH WYŁĄCZONYCH Z PRODUKCJI ROLNICZEJ

§ 20. Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej na obszarze Gminy utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest możliwe po spełnieniu następujących warunków:
1) posiadanie budynków przystosowanych do hodowli zwierząt,
2) teren oraz pomieszczenia przeznaczone do hodowli zwierząt gospodarskich, powinny być utrzymywane w czystości, a odpady pochodzące z hodowli winny być gromadzone w przeznaczonych do tego celu pojemnikach lub miejscach o nieprzepuszczalnym podłożu w sposób niepowodujący zagrożenia dla środowiska oraz uciążliwości dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości,
3) zaleca się, aby ule z pszczołami były ustawione w odległości co najmniej 10 m od granicy nieruchomości lub 3 m przy zastosowaniu szczelnego ogrodzenia o minimum 3 m wysokości oraz 30 m od najbliższego budynku mieszkalnego, w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.


Rozdział 8.
OBSZARY PODLEGAJĄCE OBOWIĄZKOWEJ DERATYZACJI
ORAZ TERMINY JEJ PRZEPROWADZENIA

§ 21. 1. Deratyzacji podlegają obszary:
1) zabudowane obiektami użyteczności publicznej,
2) zabudowane obiektami i magazynami wykorzystywanym do przetwórstwa, przechowywania lub składowania produktów rolno-spożywczych,
3) zabudowane obiektami, w których prowadzona jest hodowla zwierząt,
4) mieszkaniowej zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej.
5) składowiska odpadów komunalnych,
6) obiekty oczyszczalni ścieków oraz sieci kanalizacyjne.
2. Deratyzację należy przeprowadzić w okresach kwiecień/maj oraz październik/listopad z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonana każdorazowo, w przypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości.

Pliki do pobrania

Udostępniony: 17 październik 2024 Poprawiono: 21 marzec 2025
Opublikowano przez: Administrator
Licznik odwiedzin: 173
Wersje:
2025-03-21 12:00:52 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-03-21 12:00:50 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-02-10 09:43:00 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-02-10 09:41:15 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-01-13 10:23:34 Edycja przeprowadzona przez: Administrator