W sprawie zadań dotyczących ochrony zwierząt
Temat: Oficjalny Wniosek na mocy art 61 i 63 Konstytucji RP - w związku z art. 241 KPA (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 2052)+
Data wpływu: 07.05.2024, 14:22
Nadawca: Inicjatywa-Wszyscy dbajmy o wydatki publiczne-ochrona zwierzat
Adresat: adresat.urzad@samorzad.pl
Kopia: dwnik@nik.gov.pl
II - Petycja Odrębna, o treści jak poniżej
Petycja odrębna - dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji - została dołączona do niniejszego wniosku - vide - J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet. - co jak wynika z cytowanego piśmiennictwa nie jest łączeniem trybów.
W trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 tj. z dnia 2018.05.10) - biorąc pod uwagę, wyżej przytoczone tezy NIK - można upewnić się że poruszana przez nas tematyka należy z pewnością do wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji - wnosimy o:
II.1) Zapoznanie się z dostępnymi w sieci Internet protokołami i NIK dotyczącymi tego obszaru (mogą być to te, których treść cytuje Wnioskodawca. Wykonanie rekonesansu w obszarze związanym z potrzebą optymalizacji tego obszaru, wykorzystaniem nowoczesnych środków monitorowania i reagowania, a także ewentualnego zastosowania narzędzi niezbędnych do efektywnego wydatkowania środków publicznych w tym obszarze.
W ramach petycji - biorąc pod uwagę powołane ogólnodostępne tezy NIK, z którymi wnioskodawca zapoznał się przed wysłaniem niniejszego wniosku/petycji* - wnosimy o dokonanie analizy możliwości uzyskiwania oszczędności w wydatkowaniu środków publicznych - poprzez rozważenie zakupu karmy związanej z obowiązkowym dokarmianiem zwierząt w sieci Internet - z uwzględnieniem obowiązujących przepisów w tym względzie - inter alia art 2 i innych Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Wnioskodawca na pytania per analogiam zadane w 2017 r. uzyskał informacje od Gmin - o specyficznych formach zakupu karmy ad hoc - zdarzały się odpowiedzi z których wynikało, że niektóre Gminy zakupy karmy dokonują - doraźne w sklepach detalicznych - typu Żabka, Biedronka, etc - sic! (co wydaje się wręcz nieprawdopodobne)
Wydaje się to - tym bardziej nietypowe, że obecnie funkcjonują wyspecjalizowane sklepy w sieci Internet, pozwalające na uzyskanie sporych oszczędności w stosunku do zakupów w sklepach stacjonarnych. W sieci Internet można znaleźć wiele sklepów prowadzonych przez Lekarzy Weterynarii - Jednym z dedykowanych sklepów internetowych specjalizujących się inter alia w obsłudze gmin, z którymi Wnioskodawca miał styczność - jest np. „Dobra Karma’
Takie rozwiązania wydają się bardziej logiczne i racjonalne i oszczędne niż zakupy karmy w pobliskich sklepach spożywczych - sic!
Reasumując - Wnioskodawca/Petycjodawca jest zaniepokojony tym co przeczytał w cytowanych protokołach NIK - przy kwocie wydatków publicznych szacowanej powyżej w skali Kraju - możliwości uzyskania oszczędności w wydatkowaniu pieniędzy podatników wydają się olbrzymie.
Wnioskodawca/Petycjodawca bierze też pod uwagę, że przeczytane przez niego opnie NIK mogą być w pewnym, stopniu zbyt surowe dla Gmin - zatem po uzyskaniu odpowiedzi - będzie miał możliwość oceny stanu faktycznego związanego z wydatkowaniem środków Podatników w tym obszarze.
Wnioskodawy wydaje się, że sugestie zawarte w protokołach pokontrolnych NIK można łatwo wdrożyć w urzędzie aby wydatkowanie środków publicznych w tym obszarze - było efektywniejsze i aby działania - były wykonywane - zgodnie z sugestiami Najwyższej Izby Kontroli.
Na tym etapie sugestie NIK wydają się wnioskodawcy zasadne, a ich streszczenie Wnioskodawca przywołał na wstępnie cytując niektóre tezy stawiane przez NIK,
Przypominamy, że Wnioskodawca uzyskał dostęp do rzeczonych protokołów - na stronach WWW - nik.gov.pl. i są to materiały łatwo dostępne w sieci Internet
Oczywiście ABY NASZA PETYCJA NIE BYŁA W ŻADNYM RAZIE ŁĄCZONA Z PÓŹNIEJSZYM ewentualnym trybem zamówienia nie musimy dodawać, że jesteśmy przekonani, iż ewentualne postępowanie dot wyłonienia Usługodawców będących beneficjentem - podnoszenia kwalifikacji urzędników - będzie prowadzone z uwzględnieniem zasad uczciwej konkurencji - i o wyborze oferenta będą decydować jedynie ustalone przez decydentów kryteria związane inter alia z aktualnym stanem prawnym, oraz racjonalnym wydatkowaniem środków publicznych.
II.2) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata) - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wszystkich danych. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie.
Biorąc pod uwagę brzmienie art 241 KPA -scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Petycjodawca ma nadzieję, że opublikowane przez Gminę odpowiedzi pozwolą - podmiotom działającym - ex professo w tym obszarze - na zasadach uczciwej konkurencji - optymalizować ten obszarze wydatkowania pieniędzy Podatników.
§8) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) - na adres ochrona-zwierzat@samorzad.pl
§9) Wnosimy o to, aby odpowiedź w przedmiocie powyższych pytań i petycji złożonych na mocy art. 63 Konstytucji RP - w związku z art. 241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres ochrona-zwierzat@samorzad.pl
Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)
Osoba Prawna:
Szulc-Euphenics.com p. Spółka Akcyjna
Prezes Zarządu
Adam Szulc
ul. Poligonowa 1, 04-051 Warszawa
tel. 608-318-418
nr KRS: 0001 007 117
www.gmina.pl