Biuletyn Informacji Publicznej

Procedura planistyczna

z sesji Rady Gminy odbytej w dniu 2 maja 2024r. w Sali narad Urzędu Gminy w Warcie Bolesławieckiej


Obrady rozpoczęto 2 maja 2024 o godz. 10:00, a zakończono o godz. 12:10 tego samego dnia.


W posiedzeniu wzięło udział 15 członków.
Obecni:
1. Krzysztof Boluk
2. Jacek Cechner
3. Dorota Dymek
4. Roman Dziedziczak
5. Jerzy Przemysław Forma
6. Justyna Gorwa
7. Michał Jarosz
8. Patrycja Kolano
9. Marcin Kowal
10. Zenon Lisiewicz
11. Tomasz Majeryk
12. Jarosław Pokładek
13. Krzysztof Szuber
14. Piotr Wilczyński
15. Barbara Ziober

Ponadto w sesji udział wzięli:
- Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Warcie Bolesławieckiej pani Bożena Bondrow
- Przewodniczący Rady Gminy VIII kadencji pan Adam Maksymczyk
- Wójt Gminy pan Mirosław Haniszewski
- Sekretarz Gminy pani Małgorzata Kwiatkowska
- Skarbnik Gminy Ewa Tambur
- Radca Prawny Urzędu Gminy pani Izabela Pałka

1. Otwarcie sesji

Zgodnie z art. 20 ust. 2c ustawy o samorządzie gminnym otwarcia I sesji Rady Gminy Warta Bolesławiecka nowej kadencji dokonał Radny Senior Roman Dziedziczak, który podziękował za powierzenie mu tak zaszczytnej funkcji i zapewnił, iż dołoży wszelkich starań, aby I sesja przebiegała sprawnie i zgodnie z prawem.

Przewodniczący obrad poinformował, że skład Rady Gminy wynosi 15 radnych a następnie stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi kworum niezbędne do przeprowadzenia ważnych wyborów oraz podejmowania prawomocnych uchwał.


Przewodniczący powitał przybyłych na sesję gości, wszystkich obecnych na Sali sesyjnej oraz oglądających transmisję z obrad.
Następnie Przewodniczący poprosił Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej panią Bożenę Bondrow o wręczenie radnym i Wójtowi zaświadczeń o wyborze.

Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Warcie Bolesławieckiej Pani Bożena Bondrow po wręczeniu zaświadczeń życzyła wszystkim wybranym

Ślubowanie Radnych Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

"Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców".

Przewodniczący odczytał rotę ślubowania, a następnie najmłodsza radna Patrycja Kolano odczytywała z listy obecności kolejno imiona i nazwiska radnych, którzy na stojąco składali ślubowanie poprzez wypowiadanie słów wg własnego wyboru: „ślubuję” lub „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”.


Przewodniczący stwierdził, że wszyscy radni złożyli ślubowanie i tym samym objęli mandat radnego Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Przewodniczący przystąpił do ustalenia porządku obrad I sesji Rady Gminy Warta Bolesławiecka, przedstawiając porządek obrad sesji przygotowany przez zwołującego sesję Komisarza Wyborczego w Jeleniej Górze II Pana Michała Chudzika.

Proponowany porządek obrad radni otrzymali wraz z zawiadomieniem o zwołanej sesji.

Porządek obrad:
1) Otwarcie sesji.
2) Ślubowanie Radnych.
3) Wybór Przewodniczącego Rady.
4) Wybór Wiceprzewodniczących Rady.
5) Ślubowanie Wójta Gminy.
6) Ustalenie wynagrodzenia dla Wójta Gminy.
7) Powołanie komisji stałych Rady Gminy.
8) Sprawy organizacyjne.

Nie zgłoszono wniosków do porządku obrad.

Przewodniczący stwierdził, że punkty 1 i 2 porządku obrad zostały zrealizowane i przystąpił do przeprowadzenia wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

3. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy

1) powołanie Komisji Skrutacyjnej

Przewodniczący poprosił o zgłoszenie co najmniej 3 radnych do pracy w Komisji Skrutacyjnej.

Do pracy w Komisji zgłoszono następujących radnych:

1) Szuber Krzysztof
2) Kolano Patrycja
3) Majeryk Tomasz

Przewodniczący spytał, czy radni wyrażają zgodę na pracę w Komisji i po potwierdzeniu tego faktu poddał skład Komisji pod głosowanie.

Głosowano w sprawie:
Skład Komisji Skrutacyjnej w wyborach przewodniczącego Rady: Szuber Krzysztof, Kolano Patrycja, Majeryk Tomasz.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober


Na podstawie wyników głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy powołała jednogłośnie Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia wyboru przewodniczącego Rady w składzie:
1) Szuber Krzysztof
2) Kolano Patrycja
3) Majeryk Tomasz


Po ukonstytuowaniu się Przewodnicząca Komisji Kolano Patrycja odczytała projekt Regulaminu głosowania w wyborach na Przewodniczącego Rady Gminy


2) przyjęcie Regulamin wyboru przewodniczącego Rady Gminy

Wobec braku uwag do przedstawionego Regulaminu Przewodniczący przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem Regulaminu głosowania.

Głosowano w sprawie:
przyjęcie Regulaminu glosowania w wyborach na przewodniczącego Rady.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Na podstawie wyniku głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła Regulamin głosowania w wyborach na przewodniczącego Rady jednogłośnie.

3) zgłaszanie kandydatów na funkcję przewodniczącego Rady Gminy

Zgłoszono następujących kandydatów na przewodniczącego Rady:
1) Boluk Krzysztof Robert - wyraził zgodę na kandydowanie
2) Jarosz Michał – wyraził zgodę na kandydowanie.
Wobec braku innych kandydatów Przewodniczący zamknął listę i poprosił kandydatów o zaprezentowanie się przed Radą Gminy.

4) głosowanie tajne

Po zakończeniu prezentacji, która dostępna jest na nagraniu z sesji Przewodniczący poprosił Komisję Skrutacyjną o przystąpienie do pracy i przygotowanie kart do głosowania.


Głosowanie polegało na tym, że wyczytany radny przez Przewodniczącą Komisji odczytywała otrzymywał kartę do głosowania i oddawał swój głos poprzez zaznaczenie znakiem „X” przy nazwisku kandydata. Radny miał możliwość skorzystania z parawanu. Karty do głosowania były oddawane do przygotowanej urny.

Po wrzuceniu do urny karty przez ostatniego radnego Komisja Skrutacyjna liczyła głosy w obecności Rady Gminy.

Po dokonanym akcie głosowania Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Patrycja Kolano odczytała sporządzony Protokół z przeprowadzonego głosowania.


Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie stwierdzenia wyboru przewodniczącego Rady Gminy Warta Bolesławiecka (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).


Radny Senior Roman Dziedziczak oddał dalsze prowadzenie obrad wybranemu Przewodniczącemu Rady Gminy Krzysztofowi Bolukowi.


RADNY SENIOR
Roman Dziedziczak


4. Wybór Wiceprzewodniczących Rady

Nowo wybrany Przewodniczący Krzysztof Boluk podziękował za wybór na funkcję przewodniczącego. Przewodniczący szczególnie podziękował byłemu Przewodniczącemu Adamowi Maksymczykowi, który tą funkcję pełnił nieprzerwanie od I kadencji Rady Gminy.


Przewodniczący Rady ogłosił wybory dwóch wiceprzewodniczących Rady i przypomniał, że zgodnie z art.19 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym wyboru Wiceprzewodniczących dokonuje się w trybie tajnym bezwzględną większością głosów tj. w przypadku tej Rady minimum 8-ma.

Ustalono, że głosowanie przeprowadzi Komisja Skrutacyjna w składzie powołanym do przeprowadzenia wyboru Przewodniczącego Rady.


Głosowano w sprawie:
Skład Komisji Skrutacyjnej w składzie ustalonym w wyborach na przewodniczącego Rady.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober


Na podstawie wyniku głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła poprzedni skład Komisji jednogłośnie.


Przewodniczący jako pierwszy zgłosił następujących kandydatów następujących kandydatów na wiceprzewodniczących Rady:

1. Kowal Marcin: radny Kowal Marcin jest Radnym od 2014 roku i jest to już jego 3. kadencja, co świadczy o tym, że cieszy się wysokim zaufaniem wśród mieszkańców Tomaszowa Bolesławieckiego.
2. Lisiewicza Zenon: radny Lisiewicz Zenon jest Radnym od 2002 roku i jest to jego już 6. kadencja, co świadczy o tym, że ciszy się wysokim zaufaniem wśród mieszkańców Szczytnicy wsi i Wilczego Lasu.

Kandydaci jw. wyrazili zgodę na kandydowanie na wiceprzewodniczących Rady.

Zgłoszony przez Piotra Wilczyńskiego radny Roman Dziedziczak nie wyraził zgody na kandydowanie.


Przewodniczący ogłosił głosowanie nad „Regulaminem głosowania w wyborach wiceprzewodniczących Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej przeprowadzonego na sesji w dniu 2 maja 2024 roku”, który jest podobny do wcześniej przedstawionego regulaminu głosowania w wyborach przewodniczącego Rady.

Głosowano w sprawie:
przyjęcie Regulaminu głosowania w wyborach 2. wiceprzewodniczących Rady.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober


Przewodniczący odczytał wynik głosowania i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła Regulamin jednogłośnie.

Następnie Przewodniczący poprosił kandydatów o zaprezentowanie swojej osoby.

Autoprezentacje dostępne na nagraniu z sesji opublikowanym pod adresem http://wartaboleslawiecka.esesja.pl/transmisja/506...

Wobec braku pytań do kandydatów na wiceprzewodniczących Przewodniczący zamknął dyskusję i poprosił Komisję Skrutacyjną o przystąpienie do pracy nad przygotowaniem głosowania.

Po przygotowaniu kart do głosowania Przewodnicząca Komisji wyczytywała radnych wg listy obecności do pobrania karty do głosowania i oddania głosu. Po dokonanym akcie głosowania Komisja policzyła głosy i spisała protokół z przeprowadzonego głosowania, który następnie został przedstawiony Radzie Gminy.


Przebieg głosowania został uwieczniony na nagraniu z sesji.


Przewodniczący Rady pogratulował radnym wybranym na wiceprzewodniczących Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej i zaprosił nowo wybranych Wiceprzewodniczących do stołu prezydialnego.

Przewodniczący odczytał uchwałę nr I/2/24 w sprawie stwierdzenia wyboru wiceprzewodniczących Rady Gminy w Warcie Bolesławieckiej (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).


5.Ślubowanie Wójta Gminy.

Wójt Gminy pan Mirosław Haniszewski złożył przed Radą Gminy ślubowanie o następującej treści:
„OBEJMUJĄC URZĄD WÓJTA, UROCZYŚCIE ŚLUBUJĘ, ŻE DOCHOWAM WIERNOŚCI PRAWU, A POWIERZONY MI URZĄD SPRAWOWAĆ BĘDĘ TYLKO DLA DOBRA PUBLICZNEGO I POMYŚLNOŚCI MIESZKAŃCÓW GMINY, TAK MI DOPOMÓŻ BÓG”

Po dokonaniu aktu ślubowania Wójt złożył podpis na Akcie ślubowania (Akt ślubowania w załączeniu do niniejszego protokołu).


6. Wynagrodzenie Wójta


Przewodniczący zaproponował ustalenie wynagrodzenia dla Wójta Gminy na poziomie poprzedniego wynagrodzenia i odczytał projekt uchwały w tej sprawie.

Wobec braku uwag Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.


Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Warta Bolesławiecka - Mirosława Haniszewskiego.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober


Na podstawie wyniku głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr I/3/24 w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Pana Mirosława Haniszewskiego jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).


7. Ustalenie składów komisji stałych.


Przewodniczący zaproponował, by wzorem poprzednich kadencji składy osobowe komisji stałych były 3-osobowe.
Przewodniczący przypomniał, że zgodnie ze Statutem Gminy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, jak również Komisji Skarg, Wniosków i Petycji powołuje Rada Gminy (pozostałe komisje powołują same ze swojego grona przewodniczącego komisji na pierwszym posiedzeniu komisji).

a) uchwała w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Warta Bolesławiecka

Skład komisji zostały ustalony przed sesją. Do składu Komisji zgłosili się następujący radni:
1) FORMA Jerzy Przemysław
2) JAROSZ Michał
3) POKŁADEK Jarosław
Na przewodniczącego Komisji zgłoszono radnego Jerzego Przemysława Formę i Michała Jarosza. Radni kandydujący wyrazili zgodę. Wobec 2. Kandydatów na funkcję przewodniczącego Komisji konieczne było przeprowadzenie głosowania.
Przewodniczący rozpoczął od przegłosowania radnego Jerzego Przemysława Formę na funkcję przewodniczącego Komisji.

Głosowano w sprawie:
powołanie na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Forma Jerzy Przemysław.

Wyniki głosowania
ZA: 10, PRZECIW: 3, WSTRZYMAŁ SIĘ: 2, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (10)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber
PRZECIW (3)
Dorota Dymek, Justyna Gorwa, Barbara Ziober
WSTRZYMAŁ SIĘ (2)
Michał Jarosz, Piotr Wilczyński

Wobec większościowego wyniku uzyskanego przez radnego Jerzego Przemysława Formę Przewodniczący uznał, że Rada zdecydowała o wyborze ww. na Przewodniczącego Komisji. Wobec powyższego głosowania nad powołaniem radnego Michała Jarosza nie przeprowadzono.


Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został wybrany Jerzy Przemysław Forma, na którego głosy oddało 10 na 15 radnych.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Na podstawie wyniku głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr I/4/24 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Warta Bolesławiecka jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).


b) uchwała w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Warta Bolesławiecka


Skład komisji zostały ustalony przed sesją. Do składu Komisji zgłosili się następujący radni:
1) CECHNER Jacek
2) MAJERYK Tomasz
3) ZIOBER Barbara
Na przewodniczącego Komisji zgłoszono radnego Jacka Cechnera. Innych kandydatów nie proponowano. Wobec powyższego Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały i poddał uchwałę pod głosowanie.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Wyniki głosowania
ZA: 14, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 1, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (14)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Barbara Ziober
WSTRZYMAŁ SIĘ (1)
Piotr Wilczyński

Na podstawie wyniku głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr I/5/24 w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Warta Bolesławiecka większością głosów (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).


c) uchwała w sprawie powołania Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Warta Bolesławiecka

Skład komisji zostały ustalony przed sesją. Do składu Komisji zgłosili się następujący radni:
1) DYMEK Dorota Ewa
2) KOWAL Marcin
3) GORWA Justyna
Zgodnie ze Statutem Gminy Komisja na I posiedzeniu wybiera spośród siebie Przewodniczącego i podejmuje uchwałę w tej sprawie (mogą ukonstytuować się w przerwie obrad i wybrać przewodniczącego Komisji).


Przed przystąpieniem do głosowania nad uchwałą Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie powołania Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Na podstawie wyników głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr I/6/24 w sprawie powołania Komisji Planowania Budżetu i Finansów Rady Gminy Warta Bolesławiecka jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).


d) uchwała w sprawie powołania Komisji Działań Społecznych, Oświaty, Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Gminy Warta Bolesławiecka

Skład komisji zostały ustalony przed sesją. Do składu Komisji zgłosili się następujący radni:
1) BOLUK Krzysztof Robert
2) KOLANO Patrycja Justyna
3) WILCZYŃSKI Piotr Daniel
Zgodnie ze Statutem Gminy Komisja na I posiedzeniu wybiera spośród siebie Przewodniczącego i podejmuje uchwałę w tej sprawie (mogą ukonstytuować się w przerwie obrad i wybrać przewodniczącego Komisji).

Przed przystąpieniem do głosowania nad uchwałą Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Działań Społecznych, Oświaty, Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie powołania Komisji Działań Społecznych, Oświaty, Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober


Na podstawie wyników głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr I/7/24 w sprawie powołania Komisji Działań Społecznych, Oświaty, Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Gminy Warta Bolesławiecka jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).


e) uchwały w sprawie powołania Komisji Rolnictwa, Gospodarki i Ochrony Środowiska Naturalnego Rady Gminy Warta Bolesławiecka

Skład komisji zostały ustalony przed sesją. Do składu Komisji zgłosili się następujący radni:
1) DZIEDZICZAK Roman
2) LISIEWICZ Zenon
3) SZUBER Krzysztof Dominik

Zgodnie ze Statutem Gminy Komisja na I posiedzeniu wybiera spośród siebie Przewodniczącego i podejmuje uchwałę w tej sprawie (mogą ukonstytuować się w przerwie obrad i wybrać przewodniczącego Komisji).


Przed przystąpieniem do głosowania nad uchwałą Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Rolnictwa, Gospodarki i Ochrony Środowiska Naturalnego Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie powołania Komisji Rolnictwa, Gospodarki i Ochrony Środowiska Naturalnego Rady Gminy Warta Bolesławiecka.

Wyniki głosowania
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0

Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober


Na podstawie wyników głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr I/8/24 w sprawie powołania Komisji Rolnictwa, Gospodarki i Ochrony Środowiska Naturalnego Rady Gminy Warta Bolesławiecka jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).

Po powołaniu Komisji problemowych Przewodniczący zarządził przerwę w celu ukonstytuowania się komisji. Komisje wybrały następujących przewodniczących:
1) Przewodniczącym Komisji Planowania Budżetu i Finansów została Justyna Gowra
2) Przewodniczącym Komisji Działań Społecznych, Oświaty, Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego została Patrycja Kolano
3) Przewodniczącym Komisji Rolnictwa, Gospodarki i Ochrony Środowiska Naturalnego został Krzysztof Szuber


8. Sprawy organizacyjne.

1) Przewodniczący poinformował o obowiązku złożenia oświadczenia o stanie majątkowym – radni muszą wypełnić i przekazać Przewodniczącemu w ciągu 30 dni licząc od dzisiejszej sesji, czyli do dnia 1 czerwca 2024r.
2) Przewodniczący poinformował, że kolejna sesja zwyczajna powinna odbyć się jeszcze w maju br.
3) Przewodniczący poprosił Komisję Rewizyjną o jak najszybsze rozpoczęcie pracy w celu omówienia i dokonania analizy Sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2023 rok wraz z Informacją o stanie mienia komunalnego gminy za 2023 rok w celu opracowania Opinii do sprawozdań finansowych gminy i Wniosku w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.
4) Organizacja posiedzeń komisji i Rady.
Po omówieniu zaproponowanego sposobu organizacji pracy komisji i Rady Gminy przez Wójt Gminy i Przewodniczącego Rady ustalono, że:
- posiedzenie Komisji w celu omówienia projektów uchwał będą odbywały się na posiedzeniu wspólnym przed sesją o godz. 9.00;
- sesje Rady będą odbywały się we wtorki lub czwartki w godzinach porannych ok. godz. 10.30-11.00.


Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący zamknął pierwszą sesję IX kadencji Rady Gminy Warta Bolesławiecka i podziękował radnym za przybycie.

PRZEWODNICZĄCY RADY Krzysztof Robert Boluk
Sporządziła: Lidia Rozdolska

Pliki do pobrania

 

Udostępniony: 08 październik 2024 Poprawiono: 10 styczeń 2025
Opublikowano przez: Administrator
Licznik odwiedzin: 131
Wersje:
2025-01-10 08:57:38 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-01-10 08:52:48 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-01-10 08:51:40 Edycja przeprowadzona przez: Administrator
2025-01-10 08:50:43 Edycja przeprowadzona przez: Administrator