Biuletyn Informacji Publicznej

Procedura planistyczna

z sesji Rady Gminy Warta Bolesławiecka w dniu 6 maja 2025r.
Obrady rozpoczęto 6 maja 2025 o godz. 11:00, a zakończono o godz. 13:39 tego samego dnia.
W posiedzeniu wzięło udział 15 członków.
Obecni:
1. Krzysztof Boluk
2. Jacek Cechner
3. Dorota Dymek
4. Roman Dziedziczak
5. Jerzy Przemysław Forma
6. Justyna Gorwa
7. Michał Jarosz
8. Patrycja Kolano
9. Marcin Kowal
10. Zenon Lisiewicz
11. Tomasz Majeryk
12. Jarosław Pokładek
13. Krzysztof Szuber
14. Piotr Wilczyński
15. Barbara Ziober

Ponadto w sesji udział wzięli:
- Wójt Gminy pan Mirosław Haniszewski
- Prezes Spółki ZGK pan Radosław Palczewski,
- Skarbnik Gminy pani Ewa Tambur,
- Zastępca Skarbnika pani Katarzyna Suska
- Sekretarz Gminy pani Kamila Kunecka
- Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej pani Aleksandra Baut

Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Krzysztof Robert Boluk

Przebieg sesji:

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum.

Przewodniczący otworzył XI sesję Rady Gminy Warta Bolesławiecka i stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi niezbędne kworum do podejmowania uchwał.

2. Wnioski do porządku obrad.

Nie zgłoszono wniosków do porządku obrad.

Porządek obrad przedstawia się następująco:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie kworum.

2. Wnioski do porządku obrad.

3. Raport o stanie gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok.
a) przedstawienie raportu o stanie gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok;
b) debata nad raportem o stanie gminy za rok 2024;
c) podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy Warta Bolesławiecka.

4. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok.
a) przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok, sprawozdania finansowego za 2024 rok oraz informacji o stanie mienia Gminy za 2024 rok;
b) przedstawienie Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2024 rok;
c) podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy Warta Bolesławiecka za 2023 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok.

5. Udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy za 2024 rok.
a) przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium za 2024 rok;
b) przedstawienie Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu w sprawie zaopiniowania Wniosku Komisji Rewizyjnej;
c) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok.

6. Sprawozdanie z realizacji Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Warta Bolesławiecka z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2024 rok.

7. Podjęcie uchwał:

1) uchwała w sprawie wyrażenia zgody na ponowne zawarcie umów dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność Gminy Warta Bolesławiecka;
2) uchwała w sprawie przyjęcia Oceny Zasobów Pomocy Społecznej w Gminie Warta Bolesławiecka za rok 2024;
3) uchwała w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Warcie Bolesławieckiej za rok 2024.

8. Informacja z pracy Wójta Gminy za okres między sesjami.
9. Wolne wnioski i sprawy różne.

Przewodniczący stwierdził, że pkt 1 i pkt 2 porządku obrad został zrealizowany i przystąpił do realizacji pozostałych punktów.

3. Raport o stanie gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok.

a) Przewodniczący stwierdził, że Raport o stanie gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok Radni otrzymali zarówno elektronicznie, jak i w formie papierowej ( raport w załączeniu do niniejszego protokołu). Na posiedzeniach komisji stałych przed dzisiejszą sesją Wójt Gminy przedstawił Raport w sposób wyczerpujący. Nie mniej jednak Przewodniczący poprosił Wójta o krótkie zaprezentowanie najważniejszych działań podejmowanych w roku 2024.

Wójt Gminy Pan Mirosław Haniszewski omówił najważniejsze kwestie związane z Raportem o stanie gminy za 2024 rok.

- przebieg debaty odzwierciedla nagranie sesji zawierające obraz i dźwięk opublikowane na stronie BiP i stanowiące załącznik do protokołu.

b) Przewodniczący ogłosił debatę nad Raportem o stanie gminy za rok 2024.

Stwierdził, że Raport został opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w dniu 14 kwietnia 2025r. z informacją o możliwości zgłaszania się do debaty przez zainteresowanych mieszkańców gminy do dnia 5 maja br. do godz. 15.30. Wobec braku zgłoszeń mieszkańców oddał głos Radnym.

W ramach debaty nad Raportem o stanie gminy za rok 2024 udział wzięli:
Radna Patrycja Kolano, Wójt Gminy pan Mirosław Haniszewski, Radny Marcin Kowal, Prezes ZGK w Lubkowie pan Radosław Palczewski, Radny Krzysztof Boluk, Radny Piotr Wilczyński, Radny Michał Jarosz oraz Radna Barbara Ziober.

- przebieg debaty odzwierciedla nagranie sesji zawierające obraz i dźwięk opublikowane na stronie BiP i stanowiące załącznik do protokołu.

Wobec wyczerpania pytań, Przewodniczący zamknął debatę i przystąpił do głosowania nad uchwałą w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy Warta Bolesławiecka.

Głosowano w sprawie:

podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy Warta Bolesławiecka.
Wyniki głosowania:
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Przewodniczący odczytał wynik głosowania i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr XI/118/25 w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy Warta Bolesławiecka 15-głosami za, przy 15 radnych obecnych na sesji (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).

4. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok.

a) przedstawienie sprawozdań oraz informacji o stanie mienia Gminy

Skarbnik Gminy pani Ewa Tambur przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok i sprawozdanie finansowe za 2024 rok. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej, która wydała opinię pozytywną. Budżet za rok 2024 został wykonany z zachowaniem równowagi budżetowej tzn. wydatki nie były większe od osiągniętych dochodów. Na początku roku budżet był zaplanowany po stronie dochodów na kwotę 62 081 873,10 zł., natomiast wydatki kształtowały się na poziomie 65 459 479,97 zł. Różnica między dochodami, a wydatkami wyniosła 3 377 606,87 zł i została pokryta z tzw. pozyskanych przychodów tj. z nadwyżki budżetowej. W trakcie roku budżet został zwiększony po stronie wydatków i po stronie dochodów. Po stronie wydatków został zwiększony o 5 410 584,18 zł i zamknął się po stronie planu kwotą 67 492 457,28 zł., natomiast plan wydatków wzrósł o 10 614 794,31 zł i zamknął się po stronie planu w kwocie 76 074 274,28 zł. Została uruchomiona nadwyżka budżetowa na pokrycie różnicy w trakcie roku o 5 241 908,13 zł, a za cały rok została uruchomiona nadwyżka w kwocie 8 619 515,00 zł. Pani Skarbnik poinformowała, że na str. 7 sprawozdania zostały przedstawione informacje z jakich tytułów zostały osiągnięte dochody gminy i jak się dzielą. Wydatki zostały wykonane w wysokości 87,67% tj. 66 696 544,17 zł. Wydatki bieżące zostały wykonane w 88,66%, a wydatki majątkowe w wysokości 84,70%. W sprawozdaniu zostały pokazane działy, na które zostały przeznaczone środki finansowe. W sprawozdaniu również szczegółowo zostały pokazane wydatki inwestycyjne. Sprawozdanie składa się również z tabel pokazujących szczegółowo zadania gminy tj. z jakich źródeł pochodziły środki finansowe i jak zostały wykonane. Pani Skarbnik wspomniała również o dochodach własnych, z których największy udział jest z podatków od nieruchomości, który wynosi 8 497 999,08zł rocznie z tego tytułu. Dalej referując pani Skarbnik skupiła się na wydatkach i dochodach dotyczących min. oświaty i gospodarki komunalnej. Pani Skarbnik wspomniała również, że sprawozdanie finansowe składa się z bilansu zysków i strat i obejmuje łącznie dane dotyczące wchodzących w jej skład 6 jednostek budżetowych tj. urząd, szkoły oraz GOPS. Realizacja mienia komunalnego była przedstawiona radnym na posiedzeniu komisji stałych.

Szczegółowe przedstawienie sprawozdania dostępne na nagraniu z sesji Rady Gminy pod adresem: https://esesja.tv/transmisja/67980/sesja-rady-w-dniu-wtorek-6-maja-2025.htm

b) przedstawienie Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej

Przewodniczący poinformował, że Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu uchwałą nr IX/40/2025r. z dnia 9 kwietnia 2025r. wydał pozytywną opinię o przedłożonym przez Wójta Gminy sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2024 rok. Przewodniczący odczytał opinię jw., która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad sprawozdaniami będącymi przedmiotem rozpatrzenia udział wzięli:

- Radny Tomasz Majeryk poprosił o wyjaśnienie treści pkt. 4 do uzasadnienia uchwały nr IX/40/2025 Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Pani Skarbnik omówiła przyczynę zwrotu dotacji pobranej w nadmiernej wysokości oraz odsetek od dotacji i płatności. Poinformowała, że zwroty dotacji wraz z odsetkami nie wynikają z nieprawidłowego wykorzystania tylko z nienależnie pobranymi świadczeniami z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Dla przykładu świadczenia pielęgnacyjne pobierane są dwukrotnie z GOPS i ZUS, a powinny być pobierane tylko z ZUS. W wyniku ustaleń nienależycie pobierane świadczenia wraz z odsetkami przesyłane są do ZUS. Zwrot wpływając do gminy wpływa na konto dochodów, a zwrot dokonywany do budżetu państwa jest dokonywany z konta wydatków, ponieważ są to zadania zlecone.

- Radna Patrycja Kolano zadała pytanie odnośnie wydatków na plan zagospodarowania przestrzennego i jego wykonania na poziomie 12%.

Pani Skarbnik poinformowała, że gmina pracuje nad planem zagospodarowania przestrzennego i nad planem ogólnym. W związku z zawartą umową płatności będą realizowane w 2025 roku.

- Radna Patrycja Kolano zadała kolejne pytanie dot. obiektów sportowych i wydatków na te obiekty, jakie zadanie nie zostało zrealizowane.

Pani Skarbnik stwierdziła, że tak samo po stronie dochodów jak i po stronie wydatków nie zostało wykonane zadanie na zrealizowanie inwestycji pn. „Rowerowy Park Umiejętności”, gdyż nie został ogłoszony nabór na pozyskanie środków z zewnątrz i zadnie to przeniesiono do realizacji na 2025 rok.

- Radna Patrycja Kolano zostając przy głosie zadała pytanie z czego wynika rozbieżność w planie wydatków na realizację zadań finansowych - administracja publiczna.

Pani Skarbnik poinformowała, że są to wydatki na dwa zadania. Pierwsze zadanie to Cyberbezpieczny Samorząd, a drugie to budowa systemu informacji przestrzennej, na które gmina musiała zabezpieczyć środki finansowe. W związku z brakiem zobowiązań w roku 2024, zadania te zostały przesunięte na następne lata.

- Radna Patrycja Kolano zapytała o środki na dodatki mieszkaniowe w rozdziale 85215, dlaczego są wypłacane w tak małej wysokości.

Pani Skarbnik stwierdziła, że są to środki w 100% realizowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej i takie było złożone zapotrzebowanie. Pracownicy GOPS zakładali wpływ większej ilości wniosków, ale jest to uzależnione od mieszkańców - podopiecznych GOPS, którzy nie złożyli zakładanej ilości wniosków i dlatego wykonanie jest mniejsze. Do dyskusji włączył się również pan Wójt informując, że taka sytuacja wynika z uwarunkowań finansowo – prawnych danej rodziny. Jeżeli rodzina nie spełnia określonych warunków to GOPS nie może wypłacić pieniędzy.

- Radna Patrycja Kolano zwróciła się z pytaniem odnośnie środków realizowanych z rozdziału 90026.

Skarbnik wyjaśniła, że środki te były przeznaczone na usuwanie azbestu. Wypłacone środki były niewielkie ze względu na zainteresowanie mieszkańców, którzy muszą spełnić określone warunki aby otrzymać dotację na utylizacje azbestu.

- Radny Tomasz Majeryk zwrócił się z pytaniem dotyczącym rolnictwa i łowiectwa, a mianowicie zakładanego planu w dziale 010 na 20 tys. zł, a wykonaniem 0.

Pani Skarbnik poinformowała, że są to środki przeznaczone na czyszczenia rzeki „Bobrzyca” z tzw. Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska. Gmina w sumie przeznaczyła na ten cel 50 tys. zł. i z funduszu zostały zabezpieczone środki w kwocie 20 tys. zł. Gmina tego zadania nie może wykonać sama, ponieważ rzeka „ Bobrzyca” należy do Wód Polskich i gmina może jedynie uczestniczyć w tym zadaniu. Gmina kilkukrotnie występowała do Wód Polskich, ale nie są tym tematem zainteresowani, dlatego to zadanie nie zostało wykonane i środki nie zostały wykorzystane.

Szczegóły debaty dostępne na nagraniu z sesji Rady Gminy pod adresem: https://esesja.tv/transmisja/67980/sesja-rady-w-dniu-wtorek-6-maja-2025.htm

Wobec wyczerpania pytań, Przewodniczący zamknął debatę i przystąpił do głosowania nad uchwałą w sprawie rozpatrzenia sprawozdań.

c) podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok.

Głosowano w sprawie:
podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok.
Wyniki głosowania:
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Przewodniczący odczytał wynik głosowania i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr XI/119/25 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok 15-głosami za, przy 15 radnych obecnych na sesji (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).

5. Udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy za 2024 rok.

a) przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium za 2024 rok

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jerzy Przemysław Formę przedstawił Radzie Wniosek w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium za 2024 rok. Wniosek został sporządzony na podstawie Opinii Komisji w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy Warta Bolesławiecka za rok 2024 wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu o tym sprawozdaniu, sprawozdania finansowego gminy Warta Bolesławiecka za rok 2024 oraz informacji o stanie mienia gminy Warta Bolesławiecka za rok 2024. (Wniosek wraz z Opinią Komisji Rewizyjnej stanowią załącznik do niniejszego protokołu).

b) przedstawienie Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej

Przewodniczący zapoznał Radę z treścią Opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej (uchwała nr IX/50/2025 Składu Orzekającego RIO z dnia 14 kwietnia 2025r. stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

c) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok.

Wobec braku uwag lub pytań do rozpatrywanego wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy z wykonania budżetu gminy za rok 2024 Przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpił do głosowania uchwały, przypominając, że zgodnie z art. 28a ust.2 ustawy o samorządzie gminnym uchwałę w sprawie absolutorium rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady, tj. minimum 8 głosami „za”.

Głosowano w sprawie:
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok.
Wyniki głosowania:
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Przewodniczący odczytał wynik głosowania i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr XI/120/25 w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok 15-głosami za, przy 15 radnych obecnych na sesji (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).

Przewodniczący złożył Wójtowi gratulacje z tytułu otrzymanego absolutorium.
Wójt Gminy podziękował Radzie za zaufanie, które wyrazili w głosowaniu nad udzieleniem mu absolutorium.

Pełne wystąpienie Wójta Gminy dostępne na nagraniu z sesji pod adresem: https://esesja.tv/transmisja/67980/sesja-rady-w-dniu-wtorek-6-maja-2025.htm

6. Sprawozdanie z realizacji Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Warta Bolesławiecka z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2024 rok.

Radni nie zgłaszali uwag.

Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy przyjęła Sprawozdanie do akceptującej wiadomości.

7. Podjęcie uchwał:

Ad. 1) UCHWAŁA w sprawie wyrażenia zgody na ponowne zawarcie umów dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność Gminy Warta Bolesławiecka

Przewodniczący stwierdził, że projekt był przedmiotem omówienia na połączonym posiedzeniu stałych komisji Rady przed dzisiejszą sesją. Wobec braku pytań do projektu, Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie wyrażenia zgody na ponowne zawarcie umów dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność Gminy Warta Bolesławiecka;
Wyniki głosowania:
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Przewodniczący odczytał wynik imiennego głosowania i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr XI/121/25 w sprawie wyrażenia zgody na ponowne zawarcie umów dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność Gminy Warta Bolesławiecka jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).

Ad. 2) UCHWAŁA w sprawie przyjęcia Oceny Zasobów Pomocy Społecznej w Gminie Warta Bolesławiecka za rok 2024

Przewodniczący stwierdził, że projekt był przedmiotem omówienia na połączonym posiedzeniu stałych komisji Rady przed dzisiejszą sesją. Pomimo to, Przewodniczący poprosił panią kierownik Aleksandrę Baut o krótkie przedstawienie tej oceny. Pani Kierownik omówiła najważniejsze kwestie związane z uchwałą przyjmującą Ocenę zasobów pomocy społecznej.

W dyskusji udział wzięli: Radna Patrycja Kolano oraz kierownik GOPS pani Aleksandra Baut.

- przebieg debaty odzwierciedla nagranie sesji zawierające obraz i dźwięk opublikowane na stronie BiP i stanowiące załącznik do protokołu.

Wobec wyczerpania pytań do projektu, Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie przyjęcia Oceny Zasobów Pomocy Społecznej w Gminie Warta Bolesławiecka za rok 2024;
Wyniki głosowania:
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Przewodniczący odczytał wynik imiennego głosowania i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr XI/122/25 w sprawie przyjęcia Oceny Zasobów Pomocy Społecznej w Gminie Warta Bolesławiecka za rok 2024 jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).

Ad.3) UCHWAŁA w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Warcie Bolesławieckiej za rok 2024

Przewodniczący stwierdził, że projekt był przedmiotem omówienia na połączonym posiedzeniu stałych komisji Rady przed dzisiejszą sesją. Pomimo to, Przewodniczący poprosił panią kierownik Aleksandrę Baut o krótkie przedstawienie sprawozdania z działalności GOPS. Pani Kierownik omówiła najważniejsze kwestie związane z uchwałą przyjmującą sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

W dyskusji udział wzięli: Radna Patrycja Kolano oraz kierownik GOPS pani Aleksandra Baut.

- przebieg debaty odzwierciedla nagranie sesji zawierające obraz i dźwięk opublikowane na stronie BiP i stanowiące załącznik do protokołu.

Wobec wyczerpania pytań do projektu, Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

Głosowano w sprawie:
uchwała w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Warcie
Bolesławieckiej za rok 2024.
Wyniki głosowania:
ZA: 15, PRZECIW: 0, WSTRZYMAŁ SIĘ: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
ZA (15)
Krzysztof Boluk, Jacek Cechner, Dorota Dymek, Roman Dziedziczak, Jerzy Przemysław Forma, Justyna Gorwa, Michał Jarosz, Patrycja Kolano, Marcin Kowal, Zenon Lisiewicz, Tomasz Majeryk, Jarosław Pokładek, Krzysztof Szuber, Piotr Wilczyński, Barbara Ziober

Przewodniczący odczytał wynik imiennego głosowania i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła uchwałę nr XI/123/25 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Warcie Bolesławieckiej za rok 2024 jednogłośnie (uchwała w załączeniu do niniejszego protokołu).

8. Informacja z pracy Wójta Gminy za okres między sesjami.

Wójt Gminy poinformował Radę o swoich działaniach w okresie międzysesyjnym.

Rada Gminy przyjęła przedmiotową informację do wiadomości.

9. Wolne wnioski i sprawy różne.

W ramach spraw różnych głos zabrali: Radny Krzysztof Boluk, Radna Justyna Gorwa, Wójt Gminy pan Mirosław Haniszewski, Prezes ZGK w Lubkowie pan Radosław Palczewski, Radny Piotr Wilczyński, Radny Michał Jarosz, Radny Zenon Lisiewicz, Radna Patrycja Kolano oraz sołtys wsi Iwiny pan Tadeusz Hałuza.

- przebieg debaty odzwierciedla nagranie sesji zawierające obraz i dźwięk opublikowane na stronie BiP i stanowiące załącznik do protokołu.

Wobec wyczerpania porządku obrad, Przewodniczący zamknął XI sesję Rady Gminy i podziękował wszystkim za udział w posiedzeniu.

PRZEWODNICZĄCY RADY
Krzysztof Robert Boluk


Sporządziła: Natalia Dubina-Palczak

Pliki do pobrania

Uchwała nr XI/118/25 w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy Warta Bolesławiecka
Raport o Stanie Gminy za 2024 rok
Uchwała nr XI/119/25 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy Warta Bolesławiecka za 2024 rok oraz sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2024 rok
Opinia RIO do Sprawozdania z wykonanika budżetu Gminy za 2024 rok
Uchwała nr XI/120/25 w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warta Bolesławiecka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2024 rok
skan_Wniosek Komisji Rewizyjnej - absolutorium
skan_Opinia RIO do Wniosku Komisji Rewizyjnej - absolutorium
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2024 rok 
INFORMACJA O STANIE MIENIA KOMUNALNEGO_31_XII_2023
Sprawozdanie finansowe Gminy
Sprawozdanie z realizacji Wieloletniego Programu Współpracy Gminy Warta Bolesławiecka z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2024 rok
Uchwała nr XI/121/25 w sprawie wyrażenia zgody na ponowne zawarcie umów dzierżawy na nieruchomości stanowiące własność Gminy Warta Bolesławiecka
Uchwała nr XI/122/25 w sprawie przyjęcia Oceny Zasobów Pomocy Społecznej w Gminie Warta Bolesławiecka za rok 2024
Uchwała nr XI/123/25 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Warcie Bolesławieckiej za rok 2024

Udostępniony: 14 maj 2025 Poprawiono: 14 maj 2025
Opublikowano przez: Administrator
Licznik odwiedzin: 59
Wersje:
2025-05-14 13:16:24 Edycja przeprowadzona przez: Administrator