Biuletyn Informacji Publicznej

Procedura planistyczna

Stanowiska samodzielne

stanowisko ds. admin.-gospodarczych i kadr - Edyta Martysiewicz

stanowisko ds. oświaty gminnej - Joanna Rygiel (6/7)

stanowisko ds. administracyjno-biurowych - Aleksandra Tasiur

stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy (1/7) - Maciej Marnicki

radca prawny - Izabela Pałka

 

Zakres działalności zespołu:

Szczegółowe zadania wykonywane na poszczególnych stanowiskach określają zakresy czynności.
Do podstawowych zadań i kompetencji samodzielnych stanowisk pracy w Zespole do Spraw Organizacyjno-Gospodarczych (SOG) należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych, prac społecznie użytecznych
2) ewidencjonowanie dokumentacji okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
3) ewidencjonowanie czasu pracy pracowników, ewidencja wyjść i wyjazdów służbowych w godzinach pracy, kontrola przestrzegania porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie,
4) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
5) udział w planowaniu i realizacja wydatków osobowych Urzędu,
6) sporządzanie analiz kadrowych, prognoz i sprawozdawczości,
7) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem odznaczeń dla pracowników,
8) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska pracy, w tym przygotowywanie umów o pracę, umów – zlecenia, umów o dzieło, prowadzenie niezbędnych rejestrów zatrudnienia,
9) załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
10) prowadzenie akt osobowych kierowników jednostek organizacyjnych gminy
11) sporządzanie świadectw pracy dla byłych pracowników Urzędu oraz placówek oświatowych, których akta znajdują się w archiwum Urzędu
12) przygotowanie propozycji ocen pracy dyrektorów podległych placówek oświatowych;
13) prowadzenie spraw z zakresu staży absolwenckich,
14) organizowanie prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społecznie-użytecznych,
15) utrzymywanie porządku i czystości w budynku Urzędu, w tym nadzorowanie pracy sprzątaczek i innych pracowników obsługi,
16) nadzorowanie działalności poligraficznej i introligatorskiej na potrzeby Urzędu,
17) zapewnienie ciągłości łączności telefonicznej, wydruk bilingów w celu kontroli prowadzonych rozmów, ewidencja służbowych telefonów komórkowych,
18) prowadzenie ewidencji wydanych pieczęci, likwidacja pieczęci zużytych,
19) prowadzenie rejestru kluczy, ich zamawianie, rejestracja dostępu do pomieszczeń biurowych w Urzędzie,
20) prowadzenie nadzoru nad realizacją zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie,
21) rejestracja pism (korespondencji) wpływających i wysyłanych z Urzędu z pomocą systemu elektronicznego zarządzania dokumentami, przekazywanie korespondencji na stanowiska pracy, przyjmowanie korespondencji do wysyłki,
22) prowadzenie centralnych rejestrów Urzędu, w tym ewidencjonowanie kontroli zewnętrznych,
23) organizacja i koordynacja narad i spotkań Wójta,
24) zamawianie prasy, wydawnictw książkowych w celach służbowych, ewidencja zgłoszeń do konkursów,
25) zlecanie wykonania pieczęci urzędowych, nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
26) nadzór nad oflagowaniem budynku Urzędu w dni świąt państwowych i narodowych oraz lokalnych uroczystości,
27) zaopatrzenie w materiały piśmiennicze, kancelaryjne i urządzenia biurowe, zakupy środków czystości, organizacja przetargów w tym zakresie,
28) prowadzenie ewidencji faktur wpływających do Urzędu - realizacja zobowiązań do 30.000€ (art. 4 pkt 8 ustawy – Prawa zamówień publicznych),
29) programowanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz niezbędnych zmian w tym zakresie,
30) zatwierdzanie i nadzór nad realizacją arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych i gimnazjum oraz doradztwo w tym zakresie,
31) opiniowanie projektów statutów i regulaminów organizacyjnych placówek oświatowych, doradztwo i nadzór nad ich realizacją,
32) opiniowanie wniosków dotyczących zadań inwestycyjnych i remontowych w obiektach oświatowych,
33) przygotowanie projektów aktów prawnych dotyczących wynagradzania nauczycieli,
34) nadzór nad realizacją polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektorów placówek,
35) planowanie potrzeb finansowych placówek oświatowych podległych Gminy,
36) sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, a w szczególności nad:
a) legalnością i rzetelnością dysponowania środkami budżetowymi oraz zarządzanym mieniem,
b) przestrzeganiem obowiązujących przepisów dotyczących organizacji pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów,
37) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem zadań oświatowo-wychowawczych realizowanych przez podmioty nie będące jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz na podstawie umów i porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego,
38) udzielanie pomocy przy wdrażaniu nowoczesnych metod organizacji i zarządzania, organizowanie i koordynacja szkoleń w tym zakresie,
39) współpraca z Kuratorem Oświaty w sprawach uregulowanych odrębnymi przepisami;
40) przygotowywanie wniosków o nagrody, medale i odznaczenia oraz koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z przydziałem nagród Wójta Gminy dla nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych,
41) przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół,
42) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
43) prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez uczniów, prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na indywidualne nauczanie,
44) organizowanie dowozu dzieci do szkół oraz analiza zapotrzebowania tych dowozów;
45) opracowywanie i przygotowywanie umów o zwrot kosztów przejazdu ucznia niepełnosprawnego do szkoły i rozliczanie kosztów przejazdów,
46) prowadzenie ewidencji przedszkoli i szkół niepublicznych zakładanych przez osoby prawne i fizyczne,
47) prowadzenie corocznej analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli;
48) prowadzenie i uczestnictwo w komisjach egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli,
49) pełnienie nadzoru nad działalnością szkół podstawowych, gimnazjów oraz ocena ich funkcjonowania,
50) załatwianie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania podległych szkół,
51) przeprowadzanie tematycznych kontroli z zakresu przestrzegania przepisów regulujących zasady finansów publicznych,
52) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych w celu przygotowania zawodowego, w tym również opracowywanie oraz sporządzanie stosownych decyzji i postanowień administracyjnych, rozliczanie i kontrola prawidłowości wydatkowanych środków przekazanych na ten cel w ramach dotacji,
53) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy określonych w ustawie o opiece nad dziećmi do lat 3,
54) rozstrzyganie w drodze decyzji administracyjnej wniosków pracodawców o dofinansowanie kosztów kształcenia pracownika młodocianego w celu przygotowania zawodowego,
55) rozstrzyganie w drodze decyzji administracyjnej w sprawach udzielania pomocy materialnej dla uczniów
56) realizacja procedury przyznawania stypendiów za wyniki w nauce i sporcie,
57) zabezpieczenie należytej ochrony pracy i warunków bhp oraz p.poż.,
58) prowadzenie dokumentacji dotyczącej oceny ryzyka zawodowego,
59) przeprowadzanie szkoleń wstępnych i stanowiskowych dla pracowników zatrudnionych w Urzędzie,
60) wykonywanie innych zadań zgodnie z właściwością rzeczową Referatu.


Do zadań Radcy prawnego (RP) należą w szczególności:
1) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów aktów prawa miejscowego, aktów prawnych wójta, umów i porozumień,
2) wydawanie opinii prawnych dotyczących spraw pracowniczych oraz w innych sprawach z zakresu funkcjonowania i działalności Urzędu,
3) obsługa prawna jednostek organizacyjnych Gminy Warta Bolesławiecka,
4) udział w negocjacjach poprzedzających zawarcie, zmianę lub rozwiązanie umowy lub innego stosunku prawnego,
5) wydawanie opinii prawnych w sprawach związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,
6) współdziałanie w zakresie windykacji należności gminnych,
7) opiniowanie w sprawach umorzenia wierzytelności,
8) wydawanie opinii prawnych co do zasadności przygotowania wniosku do organu powołanego do ścigania przestępstwa ściganego z urzędu oraz pozwów do sądu w innych postępowaniach,
9) występowanie w charakterze pełnomocnika gminy w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
10) inne zadania wynikające z ustawy o radcach prawnych.

Udostępniony: 10 październik 2024 Poprawiono: 10 październik 2024
Opublikowano przez: Administrator
Licznik odwiedzin: 115
Wersje:
2025-01-10 12:22:29 Edycja przeprowadzona przez: Administrator